SZKODA KOMUNIKACYJNA : Stłuczka może się przytrafić nawet najbardziej wytrawnemu kierowcy. Spowodować ją mogą bowiem inni uczestnicy ruchu drogowego. Zawsze jest to sytuacja nieprzyjemna i stresująca. Warto więc być na nią przygotowanym i przed wyruszeniem w trasę zadać sobie kilka pytań:
- jak opisać ubezpieczycielowi przebieg ewentualnego zdarzenia?
- jak się porozumieć ze sprawcą, który nie mówi po polsku?
- jak zgłosić kolizję, do której doszło za granicą?
Jeżeli do wypadku doszło w Polsce i nikt w nim nie ucierpiał, nie jest wymagana interwencja policji. Należy zatem sporządzić ze sprawcą oświadczenie o okolicznościach zdarzenia.
Co innego, jeśli do zdarzenia doszło na drodze w innym kraju. Są kraje, w których do każdej stłuczki potrzebne jest wezwanie patrolu, jednak w większości państw UE nie jest to konieczne.
Niezależnie od tego, gdzie doszło do zdarzenia, do opisania jego przebiegu bardzo przydatny jest udostępniony poniżej druk Wspólnego Oświadczenia o Zdarzeniu Drogowym. Z jego pomocą obaj uczestnicy mogą przedstawić okoliczności i potwierdzić je własnoręcznymi podpisami.
Formularz jest uniwersalny. Przygotowany został w dwóch językach: polskim i angielskim. Umożliwia uczestnikom zdarzenia przedstawienie swoich wersji.
Przydatne będzie także zdjęcie pojazdu sprawcy, na którym widoczne będą tablice rejestracyjne oraz dokumentów ubezpieczenia.
Pliki do pobrania :
1. Wspólne oświadczenie o zdarzeniu drogowym – wersja polska
2. Wspólne oświadczenie o zdarzeniu drogowym – wersja polsko-angielska
Poniżej standardowe sposoby zgłaszania szkód w poszczególnych zakładach ubezpieczeń.
- Telefoniczne zgłoszenie szkody – nr tel. 801 308 308
- lub poprzez wypełnienie formularza internetowego: https://www.warta.pl/formularze-szkody
- Zadzwoń pod numer 22 /543 0 543 lub 801 343 343
- Szkoda komunikacyjna – formularz internetowy: https://www.generali.pl/
- Szkoda osobowa (NNW) – formularz internetowy: https://www.generali.pl/strefa-klienta/ubezpieczenia-grupowe/nnw/zgloszenie-szkody-osobowej
- Szkoda majątkowa – formularz internetowy: https://www.generali.pl/obsluga-i-pomoc/zgloszenie-szkody/szkoda-majatkowa/
- Telefoniczne zgłoszenie szkody – nr tel. 801 107 107 (z telefonu stacjonarnego), oraz 58 / 555 55 55 (z telefonu komórkowego)
- Zgłoszenie szkody za pośrednictwem formularza internetowego: https://www.ergohestia.pl/pomoc/formularze/
- Zadzwoń na infolinię czynną 7 dni w tygodniu w godz. 7.30-22.00 – nr tel. 801 120 000 (opłata jak za połączenie lokalne), lub 22 / 501 61 00
- Szkodę możesz również zgłosić przez stronę internetową wypełniając formularz zgłoszenia online:
- Szkoda komunikacyjna, majątkowa http://szkody.compensa.pl/
- Szkoda z ubezpieczenia życiowego http://www.compensa.pl/Zg%C5%82oszenieszkody/tabid/139/Default.aspx
Zobacz schemat likwidacji szkody komunikacyjnej
- Telefoniczne zgłoszenie szkody – nr tel. 22 / 567 12 02 (pn-nd 8:00-20:00)
- Zgłoszenie szkody komunikacyjnej online: https://www.allianz.pl/zgloszenie-szkody/
- Telefonicznie MOJA INFOLINIA: 801 107 108 (z telefonu stacjonarnego) lub 58 / 555 6 222 (z telefonu komórkowego)
- Formularz internetowy: https://www.mtu.pl/likwidacja-szkod/
- Za pośrednictwem e-maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Telefonicznie 22 / 212 20 12
- Formularz internetowy: https://www.interrisk.pl/zglos_zdarzenie/
Zgłoś szkodę za pomocą strony internetowej:
- http://www.uniqa.pl/home/04_Strefa_Klienta/02_Elektroniczne_zgloszenie_szkody/index.php
- lub zadzwoń do Centrum Pomocy Grupy UNIQA 801 597 597 lub 42 / 66 66 500 (numer dla tel. kom.) - Serwis przyjmowania zgłoszeń szkód czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 19.00. Po godz. 19.00 istnieje możliwość pozostawienia wiadomości na poczcie głosowej. Serwis przyjmowania zgłoszenia szkód Assistance czynny jest 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Skontaktuj się z Działem Likwidacji Szkód Ogólnopolskiego Oddziału Obsługi Klienta pod numerem 815 815 815 i wybierz na klawiaturze Twojego telefonu numer 1 (opłata wg taryf operatorów za połączenia na numer stacjonarny) pon-pt 8.00 – 20.00, sobota 9.00 – 17.00
- Assistance 815 815 815 czynne non stop
- Zgłoszenie szkody pod numerem (+48) 22 589 95 21, e-mailem na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.